Tjeneste

Google Ads

icon
Annonser som dukker opp i søkeresultater på Google

Google search ads er svært lønnsomme og deres funksjon er å gjøre deg synlig når produktet eller tjenesten din søkes opp. Med slike annonser slipper man flere års arbeid med SEO og kan oppnå mer salg og kvalitetstrafikk.

Sannsynligheten for at noen trykker på en annonse er fire ganger mer på Google enn på noen annen annonseringskanal og 65% av folk som trykker på annonsene er i “kjøpsmodus” allerede.

5 fordeler med Google Search Ads

  1. Ekstremt effektiv måte å drive målrettet trafikk til deres nettside
  2. Du kan sette opp tidsbestemte annonser for en bestemt målgruppe
  3. Annonsene rekker ut til målgruppen på de beste tidspunktene, altså når publikum forventer å se deg
  4. Annonsører vanligvis tjener 8 $ for hver 1 $ de bruker på annonser ifølge google
  5. Markedsføringen er målbar som gjør at du kan avslutte kampanjer som presterer dårlig og skalere kampanjer som går bra

Google er klart den største søkemotoren i verden. Google dominerer søkemotormarkedet med en markedsandel på 92,47%. Derfor er synligheten på google essensiell. Hvis bedriften din befinner seg lavt i Googles søkemotor kan du knapt forvente trafikk på nettsiden. Det blir det lite salg av. Løsningen til dette problemet kan være Google search ads.

7 viktigste punkter for å lykkes med Google search ads

  • Sett fokus på lange og spesifikke nøkkelord
  • Ekskluder spesifikke målgruppesegmenter
  • Undersøk med ulike lokasjoner
  • Bruk utvidelser
  • Kontinuerlig sett opp negative nøkkelord
  • Lag separate annonser for forskjellige nøkkelord
  • Juster budsjettet på annonsene utifra deres prestasjon